Δευτέρα 25 Φεβρουαρίου 2008

Σαράντα Χιλιόμετρα προόδου


Στα πλαίσια του ΕΣΟΑΒ και παρουσία των Υφυπουργών Εξωτερικών Π. Δούκα και Οικονομίας και Οικονομικών Α. Μπέζα:
Υπεγράφη στο Μαυρομάτι η σύμβαση για την κατασκευή του δρόμου Σαγιάδα – Κονίσπολη – Αγ. Σαράντα μεταξύ της Αλβανικής κυβέρνησης και των ελληνικών αναδόχων εταιρειών

Ένας νέος οδικός άξονας, θα συνδέει σε περίπου δύο χρόνια, την Θεσπρωτία με την γειτονική Αλβανία. Πρόκειται για τον δρόμο Σαγιάδα – Κονίσπολη – Αγ. Σαράντα , ο οποίος με την επέκταση και την σύνδεσή του με την Εγνατία Οδό, θα δημιουργήσει νέες προοπτικές ανάπτυξης στην ευρύτερη περιοχή.

Πρακτικά το εν λόγω έργο συνδέει και ενώνει την περιοχή της νότιας Αλβανίας με την Θεσπρωτία και την Ήπειρο σε με μια νέα οικονομική και επιχειρηματική ενότητα αφού δίνει στην ευρύτερη περιοχή διέξοδο στο Λιμάνι της Ηγουμενίτσας και την Εγνατία οδό.

Η λειτουργία του εν λόγω άξονα αναμένεται να τονώσει την αγορά και να διαμορφώσει καινούριες προϋποθέσεις ανάπτυξης σε ολόκληρη της Βορειοδυτική Ελλάδα.

Η σύμβαση για την κατασκευή του δρόμου υπογράφτηκε στο Τελωνείο Μαυροματίου και πολύ σύντομα αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες για την κατασκευή του από την εταιρεία ΑΕΓΕΚ Α.Ε

Την επίβλεψη του έργου θα έχει η Εγνατία Οδός Α.Ε. Το μήκος του είναι 40,5 χιλιόμετρα και η κατασκευή προϋπολογίσθηκε σε 50 εκατομμύρια ευρώ.

Θα είναι με μια λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση.

Η χρηματοδότηση του έργου κατά 80% θα γίνει από την Ελλάδα και συγκεκριμένα από το Σχέδιο Οικονομικής Ανασυγκρότησης των Βαλκανίων και κατά 20% από την αλβανική κυβέρνηση.

Ο δρόμος θα συνδέσει άμεσα την Θεσπρωτία με την γειτονική Αλβανία, όμως μπορεί να αποτελέσει στην κυριολεξία λεωφόρο ανάπτυξης, για ολόκληρη την Ήπειρο αν επεκταθεί και συνδεθεί με την Εγνατία Οδό.

Την ελληνική κυβέρνηση εκπροσώπησαν στην εκδήλωση, ο Υφυπουργός Οικονομικών Αντώνης Μπέζας και ο Υφυπουργός Εξωτερικών Πέτρος Δούκας.

Εκ μέρους της αλβανικής κυβέρνησης παρόντες ήταν οι Υφυπουργοί Οικονομίας Γκένκ Ρούλι, Δημοσίων Έργων, Μεταφορών και Επικοινωνιών Σταβρί Ριστάνι και Εργασίας Κώστας Μπάρκας.Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν επίσης από την ελληνική πλευράο Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Ιωαννίνων κ. Μιχάλης Παντούλας, ο Νομάρχης Θεσπρωτίας κ. Βασίλης Γιόγιακας, ο Νομάρχης Ιωαννίνων κ. Αλέξανδρος Καχριμάνης, , ο Γενικός Διευθυντής της Περιφέρειας Ηπείρου κ. Δημήτρης Μπαλτογιάννης, ο Δήμαρχος Ηγουμενίτσας και Πρόεδρος της ΤΕΔΚ κ. Θωμάς Πιτούλης, ο Δήμαρχος Σαγιάδας κ. Βαγγέλης Μάστορας, ο Δήμαρχος Αχέροντα κ.Θανάσης Παπάς, ο Δήμαρχος Φιλιατών κ. Μηνάς Ντουμάζιος, , ο Πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου του Δήμου Ιωαννιτών κ. Ιωάννης Πεδιαδιτάκης οι Αντινομάρχες Θεσπρωτίας κ.κ Μιχάλης Γκίκας και Αναστάσιος Δηλαβέρης, ο Αστυνομικός Διευθυντής Θεσπρωτίας κ. Γιάννης Τσολάκος ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Θεσπρωτίας κ. Αλέκος Πάσχος, Νομαρχιακοί και Δημοτικοί Σύμβουλοι και πλήθος κόσμου. Από την ΑΕΓΕΚ ΑΕ παρόντες ήταν: ο Διευθύνων Σύμβουλος, ο οποίος υπέγραψε και τη συμφωνία κ. Ιωάννης Τριανταφύλλου, καθώς και οι κ.κ Μιχάλης Σίμας επίσης Διευθύνων Σύμβουλος και Παναγιώτης Ρέμπης υπεύθυνος του έργου. Από την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ Α.Ε παρόντες ήταν ο Πρόεδρος της εταιρίας κ. Απόστολος Γούλας , ο οποίος υπέγραψε και τη συμφωνία, καθώς και οι κκ Γιάννης Ιωάννου- μέλος του ΔΣ της ΕΓΝΑΤΙΑΣ, Ιωάννης Κούτρας -Διευθυντής Γραφείου Ανάπτυξης και Δημοσίων Έργων και Αριστοτέλης Σάλιας, πολιτικός μηχανικός ο οποίος θα αναλάβει με τη σύμβαση που υπογράφθηκε χρέη Project Manager.

Από την αλβανική πλευρά παραβρέθηκαν επίσης:Ο Μητροπολίτης Αργυροκάστρου κ.Δημήτριο, ο Πρεσβευτής της Αλβανίας στην Ελλάδα κ. Βίλι Μιναρόλι, ο Δήμαρχος των Αγιών Σαράντα κ. Έντομντ Τζόκα, η Σύμβουλος του Πρωθυπουργού σε θέματα μειονοτήτων κ. Κωνσταντίνα Μπεζιάνη, ο Δήμαρχος Κονίσπολης κ.Πέτρι Μουλάι, ο Έπαρχος Λειβαδιάς Ηρώδης Νταλιάνης, ο Έπαρχος Μουρσίου Δημήτρης Κότες, ο Έπαρχος Φοινίκης Ζήσης Λούτσης, υπηρεσιακοί παράγοντες και πλήθος κόσμου.


Το Ελληνικό Σχέδιο Οικονομικής Ανασυγκρότησης των Βαλκανίων (ΕΣΟΑΒ) αποτελεί το πιο ολοκληρωμένο και αισιόδοξο αναπτυξιακό πρόγραμμα της Ελλάδας, συνολικού προϋπολογισμού 550 εκ. ευρώ, δεκαετούς διάρκειας (2002-2011) και στοχεύει στην αντιμετώπιση προβλημάτων ανάπτυξης των Βαλκανικών χωρών, την ενίσχυση διμερών οικονομικών σχέσεων και τη διευκόλυνση ελληνικών επιχειρηματικών δραστηριοτήτων.

Τα κριτήρια για την επιλογή των έργων έγκεινται στην ανταποδοτικότητα για την ελληνική οικονομία και την ελληνική εξωτερική πολιτική, χωρίς να παραγκωνίζεται η ωφελιμότητα του έργου για τη λήπτρια χώρα.

Επωφελούμενες χώρες είναι η Αλβανία, η Βοσνία και Ερζεγοβίνη, η Βουλγαρία, το Μαυροβούνιο, η ΠΓΔΜ, η Ρουμανία και η Σερβία.

Το ως άνω ποσό των 550 εκατ. ευρώ κατανέμεται, ως εξής ανά λήπτρια χώρα: Αλβανία 49.890.000 ευρώ, Βοσνία - Ερζεγοβίνη 19.530.000 ευρώ, Βουλγαρία 54.290.000 ευρώ, Μαυροβούνιο 17.500.000 ευρώ, Π.Γ.Δ.Μ. 74.840.000 ευρώ, Ρουμανία 70.430.000 ευρώ, Σερβία 232.500.000 ευρώ.Ο Δήμαρχος Σαγιάδας Βαγγέλης Μάστορας και ο Νομάρχης Θεσπρωτίας Βασίλης Γιόγιακας, στον χαιρετισμό τους εξέφρασαν την ικανοποίησή τους από την προώθηση του συγκεκριμένου έργου και επεσήμαναν την ανάγκη για επέκταση του δρόμου, ώστε να συνδεθεί με το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και την Εγνατία Οδό.

Στην ομιλία του ο συμπατριώτης Υφυπουργός Οικονομίας και Οικονομικών μεταξύ άλλων ανέφερε« Στα τέλη Μαρτίου του 2005, πραγματοποιήθηκε στα Ιωάννινα η 9η Μικτή Διϋπουργική Επιτροπή Ελλάδας- Αλβανίας.

Στη συνάντηση αυτή αποφασίστηκε και εντάχθηκε στο σχετικό Πρωτόκολλο Συνεργασίας, η δρομολόγηση κατά προτεραιότητα του οδικού άξονα Σαγιάδα - Κονίσπολη – Άγιοι Σαράντα.

Δύο χρόνια σχεδόν μετά, εδώ στο Τελωνείο Μαυροματίου παρευρισκόμαστε στην εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης, αφού προηγήθηκε διεθνής διαγωνισμός, ανάμεσα στην Αλβανική κυβέρνηση και την ανάδοχο κατασκευής ελληνική εταιρεία ΑΕΓΕΚ, καθώς και την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ που αναλαμβάνει ανάδοχος υπηρεσιών επίβλεψης.

Με το ιδιαίτερα σημαντικό αυτό έργο, τόσο για την Αλβανία όσο και τη χώρα μας, η ελληνική Κυβέρνηση αποδεικνύει για ακόμη μια φορά ότι είναι συνεπής προς τις γείτονες και φίλες χώρες της Βαλκανικής.

Η χώρα μας αποδεικνύει ότι σέβεται απόλυτα τις δεσμεύσεις και τις υποχρεώσεις που απορρέουν από το ΕΣΟΑΒ, ένα αναπτυξιακό και επενδυτικό σχέδιο δράσης, που προβλέπει συνολική χρηματοδότηση για την Αλβανία της τάξης των 50 εκατ. ευρώ και εφαρμόζεται μέσω του συγκεκριμένου μεγάλου έργου, ιδιωτικών παραγωγικών επενδύσεων και μικρότερων τοπικών έργων.

Οι δύο χώρες έχουν στενές σχέσεις φιλίας, συνεργασίας και καλής γειτονίας.

Έχουμε επίσης κοινή πολιτική βούληση να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις της εποχής, με βάση τις ευρωπαϊκές αρχές και αξίες, με το βλέμμα δηλαδή στραμμένο στο μέλλον και όχι στο παρελθόν.

Σ΄ αυτή την πορεία, οι Αλβανοί μετανάστες που ζουν στην Ελλάδα και η ελληνική εθνική μειονότητα της Αλβανίας, της οποίας τα δικαιώματα απορρέουν από διεθνείς συμβάσεις, αποτελούν την καλύτερη γέφυρα συνεννόησης και συναντίληψης».
« Μιλώντας όχι μόνο ως μέλος της Κυβέρνησης αλλά και ως τοπικός Βουλευτής, θέλω να τονίσω ότι σήμερα είναι μια ξεχωριστή ημέρα για τη Θεσπρωτία. Το όραμά μας είναι να επανασυνδέσουμε οικονομικά τη Θεσπρωτία και την Ήπειρο γενικότερα, με το ζωτικό χώρο της νότιας Αλβανίας.
Για να υλοποιηθεί αυτό το όραμα, έπρεπε να προχωρήσουμε σε τρεις δράσεις.

Το πρώτο βήμα έγινε ήδη με τη λειτουργία του Τελωνείου Μαυροματίου στις 16-1-2006. Τα δεύτερο μεγάλο βήμα γίνεται σήμερα με τον οδικό άξονα Σαγιάδα- Κονίσπολη- Άγιοι Σαράντα. Το τρίτο και τελευταίο βήμα, θα είναι η αναβάθμιση του δρόμου Σαγιάδα – Ασπροκκλήσι – Λιμάνι Ηγουμενίτσας, ένα έργο για το οποίο θα εργαστούμε ώστε να γίνει πραγματικότητα ».
« Είμαι βέβαιος ότι από εδώ, από το Μαυρομάτι, ξεκινάει μια νέα εποχή. Το έργο που υπογράφουμε τη σύμβαση κατασκευής του, θα στηρίξει τις τοπικές οικονομίες και από τις δύο πλευρές των συνόρων.

Θα συμβάλλει στην περαιτέρω ανάπτυξη της οικονομικής συνεργασίας μεταξύ των δύο χωρών.

Θα διευρύνει τις εμπορικές μας συναλλαγές και θα ενισχύσει τις ελληνικές επενδύσεις στην Αλβανία.

Θα προσφέρει διασύνδεση της νότιας Αλβανίας με το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και την Εγνατία Οδό, με δύο μεγάλα έργα υποδομής που ανήκουν στο διευρωπαϊκό σύστημα μεταφορών.

Θα αποτελέσει, έναν ακόμα παράγοντα ανάπτυξης και σταθερότητας για την ευρύτερη περιοχή μας ».
Σε δηλώσεις του ο κ. Μπέζας στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης μετά την εκδήλωση μεταξύ άλλων ανέφερε: « Σε μια περίοδο γενικότερης αστάθειας στην περιοχή της Βαλκανικής, η ελληνική Κυβέρνηση προωθεί ένα έργο που συμβάλλει στην ανάπτυξη και τη σταθερότητα. Στέλνει προς όλους ένα ξεκάθαρο μήνυμα. Το μέλλον για τους λαούς της Βαλκανικής βρίσκεται στη συνεργασία και την ειρηνική συνύπαρξη. Σ’ αυτή την κατεύθυνση θα πρέπει να κινηθούμε ».
Με την σειρά του ο Υφυπουργός Εξωτερικών κ. Πέτρος Δούκας ανέφερε τα εξής:

«Θέλω να εκφράσω την ιδιαίτερη ικανοποίησή μου, που βρίσκομαι σήμερα εδώ, ανάμεσά σας. Σήμερα, εδώ, θα μπει ο θεμέλιος λίθος για την ανακατασκευή του οδικού άξονα Σαγιάδα-Κονίσπολη-Άγιοι Σαράντα, με την υπογραφή των συμβάσεων ανάμεσα στην Αλβανική Κυβέρνηση και τους αναδόχους του έργου, τις ελληνικές εταιρείες ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ και ΑΕΓΕΚ.

Πρόκειται για ένα έργο που συγχρηματοδοτείται κατά 80% από ελληνικούς πόρους στο πλαίσιο του Ελληνικού Σχεδίου Οικονομικής Ανασυγκρότησης των Βαλκανίων, το γνωστό ΕΣΟΑΒ.

Ο δρόμος αυτός των περίπου 40 χιλιομέτρων είναι για την Ελλάδα και την Αλβανία ένας δρόμος «προόδου και φιλίας!Ένας δρόμος συνεργασίας που θα βοηθήσει στον πολλαπλασιασμό των εμπορικών και οικονομικών σχέσεων των δύο χωρών.

Άλλωστε αυτό υποδηλώνει και ο ενθουσιασμός του κόσμου, των πολιτών της περιοχής που βρίσκονται μαζί μας αυτή την ημέρα.
Επιτρέψτε μου, να αναφερθώ συνοπτικά στο ΕΣΟΑΒ:

Το ΕΣΟΑΒ αποτελεί προσπάθεια της Ελλάδος να ενσωματώσει μεμονωμένες πρωτοβουλίες αναπτυξιακής βοήθειας σε ένα ενιαίο σχέδιο και να προωθήσει έτσι μια ολοκληρωμένη αναπτυξιακή πολιτική στη γειτονιά μας. Ο συνολικός προϋπολογισμός του Σχεδίου είναι 550 εκ. € και αφορά σε 7 χώρες των Βαλκανίων: Αλβανία, Βοσνία & Ερζεγοβίνη, Βουλγαρία, Μαυροβούνιο, ΠΓΔΜ, Ρουμανία και Σερβία.

Το κύριο μέρος των πόρων του ΕΣΟΑΒ (79%) αφορά σε μεγάλα δημόσια έργα, 20% σε ιδιωτικές παραγωγικές επενδύσεις και το υπόλοιπο 1% σε χρηματοδότηση Μικρών Έργων μέσω των κατά τόπους Πρεσβειών μας.Τον Απρίλιο του 2004, όταν παραλάβαμε το ΕΣΟΑΒ, δηλαδή 2 χρόνια από την ψήφισή του, ανακαλύψαμε ότι η πρόοδός του ήταν ασήμαντη, αφού μόλις το 6,8% του συνολικού προϋπολογισμού είχε δεσμευθεί.

Ύστερα από εντατικές και συγκροτημένες προσπάθειες που καταβάλαμε, το ΕΣΟΑΒ επανενεργοποιήθηκε.

Οι αδυναμίες και τα κωλύματα του παρελθόντος ξεπεράστηκαν, δημιουργήθηκαν όλοι οι απαραίτητοι μηχανισμοί για τη διασφάλιση διαδικασιών απόλυτης διαφάνειας και ταύτισης με τις αντίστοιχες Οδηγίες της Ε.Ε., ενώ το όλο Πρόγραμμα στήθηκε σε αποτελεσματικότερη και ορθολογικότερη βάση εξασφαλίζοντας παράλληλα σημαντικά ανταποδοτικά οφέλη για τη χώρα μας.

Σε αυτό το πλαίσιο, εγκρίναμε την παράταση του ΕΣΟΑΒ για μια ακόμη πενταετία, δηλ. μέχρι το 2011, προκειμένου να εξασφαλίσουμε την αποτελεσματικότερη και ορθότερη απορρόφηση του Προγράμματος, ανταποκρινόμενοι με συνέπεια στις διμερείς μας υποχρεώσεις και δεσμεύσεις προς τις γείτονες χώρες.

Επιγραμματικά θα αναφερθώ σε μερικά μεγάλα δημόσια έργα που χρηματοδοτούμε:o Κτίριο Φιλίας Ελλάδος-Βοσνίας & Ερζεγοβίνης. Το έργο έχει ολοκληρωθεί και εγκαινιάστηκε από τον Πρωθυπουργό Κώστα Καραμανλή τον προηγούμενο Ιούλιο.o Δίκτυο οπτικών ινών υψηλών ταχυτήτων “SEELight Programme”, που θα διασυνδέσει όλα τα πανεπιστήμια και ερευνητικά ινστιτούτα των Βαλκανικών χωρών με τα αντίστοιχα της Ελλάδαςo Διάφορα νοσοκομεία στη Βουλγαρία, τη Ρουμανία, τη Βοσνία & Ερζεγοβίνη και το Μαυροβούνιο.
Το ΕΣΟΑΒ στην Αλβανία έχει προχωρήσει με γοργούς ρυθμούς. Από τα περίπου 50 εκ. € που προορίζονται για την Αλβανία, ήδη το 80,27% των συνολικών διαθέσιμων πόρων έχουν δεσμευθεί!!! Αυτό μας κάνει αισιόδοξους να πιστεύουμε ότι θα έχουμε πλήρη απορροφητικότητα των πόρων του Προγράμματος στην Αλβανία.

Η ανακατασκευή του δρόμου Σαγιάδα-Κονίσπολη-Άγιοι Σαράντα αποτελεί μεγάλο μέρος του Σχεδίου στην Αλβανία.

Με συνολικό προϋπολογισμό 37,5 εκ. € περίπου, η ελληνική συμμετοχή μέσω του ΕΣΟΑΒ υπερβαίνει τα 30 εκ. €! Ποσό ιδιαίτερα σημαντικό, αφού αντιστοιχεί στο 76 % του συνόλου των πόρων που προβλέπονται για Δημόσια Έργα στην Αλβανία.

Η άψογη και στενή συνεργασία της Ελλάδας με τη γειτονική Αλβανία, οδήγησε στην επιτυχή δημοπράτηση του έργου και στη σημερινή ημέρα, με απώτερο στόχο η κατασκευή του δρόμου να ξεκινήσει την άνοιξη.

Ο δρόμος αυτός, μήκους 40,5 χλμ., θα συνδέσει την Ήπειρο με τη Νότια Αλβανία. Θα βγάλει από την απομόνωση 18 οικισμούς στην Αλβανία και θα τονώσει το διασυνοριακό εμπόριο.

Βέβαια, η αναπτυξιακή βοήθεια προς την Αλβανία δε σταματά εδώ.

Στο πλαίσιο του ΕΣΟΑΒ, έχει ήδη εγκριθεί η επιχορήγηση 15 ιδιωτικών επενδύσεων συνολικού ύψους 31,5 εκ. € σε διάφορες περιοχές της Αλβανίας και 10 από αυτές έχουν ήδη ολοκληρωθεί.

Η ελληνική συνεισφορά φθάνει τα 9,5 εκ. €. και το 95% του διαθέσιμου ποσού.

Οι θέσεις εργασίας που δημιουργούνται φθάνουν τις 480, βοηθώντας την ανάπτυξη της περιοχής.

Με αυτό τον τρόπο προωθείται η συνεργασία ανάμεσα σε ελληνικές και αλβανικές εταιρείες και το διασυνοριακό εμπόριο. Τέλος, το 100% των διαθέσιμων ποσών για μικρά έργα (περίπου 0,5 εκ. €) έχει δεσμευθεί.

Έχουν ήδη ολοκληρωθεί είτε βρίσκονται υπό υλοποίηση περίπου 30 έργα επείγουσας φύσης με σημαντικό αντίκτυπο στις τοπικές κοινωνίες, όπως δρόμοι σε χωριά, αποχετευτικά δίκτυα και δίκτυα ύδρευσης, μικρά έργα ανάπλασης (πλατείες, κτίρια κοινότητας, κτίρια ιστορικής σημασίας), κ.ά. σε διάφορες περιοχές των Άγιων Σαράντα, του Αργυροκάστρου, της επαρχίας Πωγωνίου, του Βερατίου κ.α.Επιθυμία μας είναι, σύντομα να προχωρήσουμε και σε ένα ακόμα μεγάλο δημόσιο έργο, χρησιμοποιώντας το υπόλοιπο των 9 εκατ. του ΕΣΟΑΒ.

Κλείνοντας θέλω να υπογραμμίσω ότι το έργο για το οποίο σήμερα υπογράφονται οι συμβάσεις μεταξύ της Αλβανικής κυβέρνησης και των αναδόχων εταιρειών δεν συνιστά ολοκλήρωση του προγράμματος ΕΣΟΑΒ για την Αλβανία, αλλά αρχή μιας ακόμη πιο στενής και επωφελούς για τις δύο χώρες συνεργασία.

Πλέον μία πρόκληση μόνο υπάρχει: Πώς θα συνεργαζόμαστε στενότερα και παραγωγικότερα χαράσσοντας το κοινό μέλλον των δύο λαών.»

2 σχόλια:

Μιχάλης Γ.Πασιάκος είπε...

Βαγγέλη
Καλά όλα αυτά. Αλλά ο δρόμος Σαγιάδα Ηγουμενίτσα είναι καρμανιόλα, ένας παλιός αγροτικός δρόμος που παράνομα τον έχουν μετατρέψει σε ...διεθνή τρομάρα τους.
Ούτε ένα κολό ασβέστη δεν πήραν οι προκομένοι να φτιάξουν την ανύπαρκτη διαγράμμιση!
Ο Μπέζας υπόσχεται εδώ και χρόνια την παράκαμψη της Σαγιάδας και του Ασπροκκλησίου από καινούριο δρόμο και το μόνο που κάνει είναι βολτίτσες στο Μαυρομάτι!
Με την κατασκευή του νέου δρόμου περισσότερες νταλίκες θα περνούν σ' ένα δρόμο που δεν έχει σήμανση!
Το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι το μπλα μπλά!
Ερώτηση: Πόσα αυτοκίνητα έπεσαν τον τελευταίο χρόνο μέσα στο αρδευτικό αυλάκι;
Ερώτηση δεύτερη: Τί κάνουν δυο νταλίκες όταν συναντηθούν στον...διεθνή δρόμο Σαγιάδας Ηγουμενίτσας;
Αυτά τα λίγα.

Ανώνυμος είπε...

Σωστά τοποθετείτε ο κ. Μ.Πασιάκος.Από την μία κοκορεύονται γιά τα έργα τους οι ιθύνοντες και από την άλλη το μόνο τους ενδιαφέρον είναι οι προμήθεις,διαφορετικά πως να εξηγηθεί η αδιαφορία τους για τον σωστό σχεδιασμό έργων στην περιοχή;;;Αφού έχουν σκοπό να φτιάξουν κάτι να το φτιάξουν σωστά.Χρειάζεται η χάραξη του οδικού άξονα από την Ηγουμενίτσα προς Σαγίαδα --> Μαυρομάτι με προδιαγραφές.Τώρα το μόνο που κάνουν είναι αυτό γιά να λένε ότι έγινε.Το αποτέλεσμα = άρτσι μπούρτσι και λουλάς και τα στενά των τρικάλων.