Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2008

Ο δρόμος, η προοπτική και η πολυπόθητη ανάπτυξη

Σε εκδήλωση για την υπογραφή της σύμβασης μεταξύ της Αλβανικής κυβέρνησης και των αναδόχων εταιριών ΑΕΓΕΚ Α.Ε & ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε για την κατασκευή του έργου « Οδικός Άξονας Σαγιάδα Κονίσπολη Άγιοι Σαράντα» στο πλαίσιο του Ελληνικού Σχεδίου για την Οικονομική Ανασυγκρότηση των Βαλκανίων μας καλούν ο Νομάρχης Θεσπρωτίας Βασίλης Γιόγιακας και ο Δήμαρχος Σαγιάδας Βαγγέλης Μάστορας.
Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στο τελωνείου Μαυροματίου (Σαγιάδα) αύριο Σάββατο 23 Φεβρουαρίου 2008 και ώρα 12.30 μ.μ.Στην εκδήλωση θα παρευρίσκονται από ελληνικής πλευράς ο Υφυπουργός Εξωτερικών Πέτρος Δούκας και ο Υφυπουργός Οικονομίας και Οικονομικών Αντώνης Μπέζας.
Ο εν λόγω οδικός άξονας αποτελεί ένα χρόνιο και πάγιο αίτημα της ελληνικής πλευράς ο οποίος θα δώσει περαιτέρω κίνηση στο τελωνείο Μαυροματίου και θα ανοίξει δρόμους και διαύλους δράσεις στην επιχειρηματικότητα η οποία με την πραγματοποίηση και ολοκλήρωση του συγκεκριμένου οδικού άξονα θα βρεθεί μπροστά σ’ ένα νέο οικονομικό τοπίο και χώρο δράσης με ιδιαίτερες προοπτικές ανάπτυξης και για τις δύο πλευρές και κυρίως για τις όμορες περιοχές Φιλιατών και Σαγιάδας αλλά και της θεσπρωτικής ενδοχώρας όταν πετύχουμε την βελτίωση του άξονα από Μαυρομάτι μέχρι την παράκαμψη Ηγουμενίτσας, το Λιμάνι και την Εγνατία Οδό.
Οι σχεδιασμοί βέβαια όπως και το όραμα έχουν την δική τους ιστορία, αποτέλεσε πάγιο αίτημα της διοίκησης του Επιμελητηρίου Θεσπρωτίας του εγχώριου φορέα επιχειρηματικότητας ως δεύτερο σκέλος της λειτουργίας του τελωνείου και σύνδεση του με το λιμάνι της Ηγουμενίτσας και την Εγνατία Οδό, είναι όμως ευχάριστο να βλέπεις έστω και τώρα την εξέλιξη τους όπως και την περαιτέρω προοπτική.

Σύνδεση Εγνατίας με τα τουριστικά παράλια του νομού
Και μια και γίνεται λόγος για οδικούς άξονες η πρόσφατη απεργία των μηχανικών εμπόδισε την δημοπράτηση του έργου Καρτέρι – Εγνατία το οποίο επί της ουσίας συνδέει την Εγνατία Οδό με την τουριστικά ανεπτυγμένη ζώνη του νομού.Περιμένουμε λοιπόν την επανάληψη της διαδικασίας όπως προβλέπεται από την σχετική νομοθεσία και την ευόδωση του διαγωνισμού για να μπει και αυτό το έργο σε ρότα υλοποίησης.

Αν είχαμε ολοκληρώσει το χωροταξικό
Στην επικαιρότητα πάλι οι αντιδράσεις των τοπικών κοινωνιών για το που θα πάει και καταλήξει η έκαστη υποδομή, στην προκειμένη περίπτωση ο αγωγός φυσικού αερίου και ο σταθμός συμπίεσης αφού ελλείψει ολοκληρωμένου χωροταξικού σχεδίου τόσο σε τοπικό όσο και σε εθνικό επίπεδο πρακτικά εισβάλει ο ένας σχεδιασμός πάνω στον άλλο. Αν είχαμε όμως ένα ολοκληρωμένο χωροταξικό σχέδιο θα γνώριζαν και οι κυβερνητικοί παράγοντες όπως και οι τεχνοκράτες των κρατικών εταιρειών ότι στην παράκτια ζώνη της Θεσπρωτίας από την Πέρδικα μέχρι τα Σύβοτα υπάρχει μια διαμορφωμένη τουριστική ανάπτυξη στην οποία δεν έχουν επενδυθεί μόνο χρήματα αλλά και κυρίως ζωές ανθρώπων και όνειρα τα οποία έχουν να κάνουν μ’ ένα γενικότερο όραμα της νεότερης γενιάς για την ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος των εν λόγω περιοχών.Τέλος να σημειώσουμε ότι η κοινότητα Πέρδικας που αποτελεί πρότυπο στα αυτοδιοικητικά δρώμενα και στον τρόπο λειτουργίας της έχει ολοκληρώσει το ΣΧΟΑΠ, τον εγχώριο χωροταξικό της δηλαδή, και έχει καταθέσει τους δικούς της σχεδιασμούς που δίνουν το στίγμα καθώς και το αναπτυξιακό μοντέλο των επόμενων δεκαετιών.

Δεν υπάρχουν σχόλια: