Σάββατο 17 Νοεμβρίου 2007

Ενημέρωση για το Φυσικό Αέριο στην Πέρδικα

Μετά την σύσκεψη που έγινε προς τους αρμόδιους φορείς με θέμα την κατάληξη του αγωγού φυσικού αερίου στη Θεσπρωτία ως αφετηρία της υποθαλάσσιας σύνδεσης με την Ιταλία, στο υπουργείο Οικονομικών ύστερα από πρωτοβουλία του Υφυπουργού και βουλευτή του τόπου κ. Α. Μπέζα, στην οποία μετείχαν εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης και της εταιρείας που θα υλοποιήσει το έργο του Ελληνοιταλικού αγωγού φυσικού αερίου (ΔΕΠΑ) ο οποίος αγωγός με βάση την προμελέτη του έργου θα έχει κατάληξη στην Πέρδικα όπου θα έχουμε και την εγκατάσταση της μονάδας συμπίεσης φυσικού αερίου, σειρά είχε η επίσκεψη των εκπροσώπων της ΔΕΠΑ στο νομό μας.
Ας σημειωθεί ότι στη σύσκεψη των Αθηνών είχε συμφωνηθεί η εν λόγω επίσκεψη των εκπροσώπων της εταιρείας στο νομό μας και στην ευρύτερη περιοχή προς εξεύρεση και αναζήτηση εναλλακτικών λύσεων και διαδρομών καθώς και εξερεύνηση σημείων για την εγκατάσταση της μονάδας συμπίεσης φυσικού αερίου μακριά από την ακτογραμμή της κοινότητας Πέρδικας ακόμη και εκτός των διοικητικών ορίων της Πέρδικας πως ως τουριστική περιοχή θεωρεί ευλόγως ότι η διέλευση του αγωγού και η προαναφερόμενη μονάδα συμπίεσης θα αλλοιώσει το τουριστικό της προφίλ.
Έτσι προχθές το μεσημέρι πραγματοποιήθηκε συνάντηση των εκπροσώπων της εταιρείας με τους τοπικούς φορείς στο γραφείο του Νομάρχη Θεσπρωτίας και χθες ύστερα από μία πρώτη εκτίμηση και περιήγηση των εκπροσώπων της ΔΕΠΑ οι οποίοι επισκέφθηκαν πολλά σημεία του νομού δόθηκε συνέντευξη του τύπου στους εκπροσώπους των τοπικών μέσων ενημέρωσης από τον Νομάρχη Βασίλη Γιόγιακα και από τους κκ. Νάτσικα Αντώνιο Αναπληρωτή Γενικός Δ/ντη ΔΕΠΑ, Τσομπανόπουλο Βασίλη Γενικός Δ/ντη και Μανώλη Δημήτριο Προϊστάμενο τμήματος και επικεφαλής του έργου του ελληνοιταλικού αγωγού.
Σύμφωνα με τον κ. Νομάρχη, σκοπός της επίσκεψης δεν ήταν μόνο η εξέταση των πεπραγμένων σχετικά με το έργο μέχρι σήμερα, άλλα παράλληλα και η εξέταση εναλλακτικών λύσεων και διαδρομών του αγωγού όπως και εντοπισμού σημείων εγκατάστασης της μονάδας συμπίεσης φυσικού αερίου, διαδρομές και θέσεις όμως που πριν ανακοινωθούν πρέπει να εξεταστούν με επιστημονικά κριτήρια σχετικά με την καταλληλότητα και την επάρκεια τους στην κάλυψη των αναγκών του έργου.
Από την περαιτέρω συζήτηση προέκυψε η αναζήτηση επιπλέον θέσεων πέρα από τις δύο θέσεις στον Σταυρολιμένα και τη μία στο Σοφά που αναφέρονται στην προμελέτη και μάλιστα μακριά από την ακτογραμμή σε σημεία που δεν θα είναι ορατά και δεν θα ζημιώνουν το τουριστικό προφίλ όπως και σημείων εκτός των διοικητικών ορίων της κοινότητας.Επιπλέον και σύμφωνα με τα λεγόμενα των ανθρώπων της ΔΕΠΑΗ μονάδα συμπίεσης φυσικού αερίου δεν είναι βιομηχανική μονάδα και δεν παράγει ρύπους, αφού το φυσικό αέριο είναι φυσικό καύσιμο που εκλύει με την καύση του διοξείδιο του άνθρακα που επιστημονικά δεν θεωρείται ρύπος.
Τα μόνα προβλήματα που προκύπτουν είναι το ζήτημα του θορύβου (ηχορύπανση) που αντιμετωπίζεται με κατάλληλες μονώσεις στην εγκατάσταση, και το αισθητικό μέρος το οποίο μπορεί να καλυφθεί με δεντροφυτεύσεις αλλά ακόμη και από το φυσικό ανάγλυφο.
Τα οφέλη και πάντα σύμφωνα με όσα δήλωσαν οι εκπρόσωποι της εταιρείας θα είναι πολλαπλασιαστικά για την περιοχή.
• Πρώτον ο τόπος γίνεται ενεργειακός διάδρομος γιατί πρόκειται για ένα έργο τεράστιας σπουδαιότητας και μάλιστα για την Ευρωπαϊκή Ένωση ο αγωγός φυσικού αερίου είναι έργο προτεραιότητας γεγονός
• που αναβαθμίζει τον στρατηγικό ρόλο της περιοχής και
• δεύτερον η Θεσπρωτία και κατ’ επέκταση η Ήπειρος και η Βορειοδυτική Ελλάδα θα αποκτήσουν την δυνατότητα, με την εγκατάσταση του επιπλέον δικτύου παροχής που θα υλοποιήσει η ΔΕΠΑ, να αποκτήσει πρόσβαση σε φτηνή και φιλική προς το περιβάλλον ενέργεια όπως είναι το φυσικό αέριο.
Τέλος οι επαφές και οι επισκέψεις των εκπροσώπων της εταιρείας θα συνεχιστούν με την εκτίμηση των νέων δεδομένων στην περιοχή παρέχοντας στους τοπικούς φορείς πιο εξειδικευμένη ενημέρωση όταν το έργο θα περάσει στην φάση της μελέτης.

4 σχόλια:

kokkinos είπε...

Φαίνεται ότι οι αντιδράσεις έφεραν κάποιο αποτέλεσμα. Αφού και δίκαιες ήταν και υπήρχε πρόβλημα σημαντικό για την περιοχή.
Θα παρακολουθώ με ενδιαφέρον την εξέλιξη του θέματος.
Γιάννης Βέλλης

Ατσαλάκωτος είπε...

@ Κόκκινος

Ωστόσο το πράγμα θέλει προσοχή και μελέτη για το που πραγματικά υπάρχουν οι προϋποθέσεις για τον σταθμό συμπίεσης.

Ανώνυμος είπε...

Μάλον το έθαψες λίγο το θέμα έμαθα ότι κάτι ψιλά τσίμπισες από το λιμενικό ταμείο?

κο κο κο κο οι κοτούλες μάλον δεν ξέρετε με ποιούς έχετε μπλέξει!!!!

theofanis είπε...

Φυσικό αέριο / Σταθμός Συμπίεσης στην περιοχή Πέρδικα Θεσπρωτίας

Εδω και αρκετό καιρό παρακολουθώ με ενδιαφέρον την όλη εξέλιξη του προβλήματος.
Αυτό που διαφαίνεται είναι μια πόλωση ιδίως από την μεριά των κατοίκων
της ευρύτερης περιοχής που πολύ σωστά εναντιώνονται στην κατασκευή του
Συμπιεστή δια του οποίου γίνεται εφικτή η διέλευση του φυσικού αερίου
από την Ελλάδα για την Ιταλία και από εκεί σε όλη την Ευρώπη.
Το όλο Θέμα είναι αρκετά πολυσύνθετο και έχει κοινωνικοπολιτικές επιπτώσεις.
Για να καταλάβουμε το τι συμβαίνει θα πρέπει να αναφέρουμε ορισμένα
βασικά αλλά απλά πραγματάκια.

Από τα μέσα της δεκαετίας του 70 έχουμε την μια ενεργειακή κρίση μετά
την άλλη. Όλος ο βιομηχανικά ανεπτυγμένος κόσμος προσπαθεί σπασμωδικά
να βρει γρήγορες και οικονομικά συμφέρουσες λύσεις ( ένα από τα μεγάλα
λάθη που εξακολουθούν να γίνονται )
Μάτα από τις πολίτικες αλλαγές στην Σοβιετική Ένωση γίνεται για την
Ευρώπη και όχι μόνο το φυσικό αέριο μια πηγή ενέργειας ανταγωνιστική
αυτής του αργού πετρελαίου και από άποψη κόστους αλλά και από
περιβαλλοντολογικής σημασίας μιας και το περιβάλλον κατακτά στην
συνείδηση των ανθρώπων όλο και περισσότερη σημασία. Τα αρνητικά
παραδείγματα της αλόγιστης και καταχρηστικής συμπεριφοράς των ανθρώπων
απέναντι στην Φύση είναι εμφανείς .

Καλώς τη κακώς ανήκουμε πλέον στην Ευρωπαϊκή Ένωση η οποία ουσιαστικά
καθορίζει την γενική πολιτική των Κρατών που είναι μέλη της.

Έτσι και η Ελληνική κυβέρνηση προσπαθεί να υλοποιήσει σήμερα αποφάσεις
που έχουν παρθεί στις Βρυξέλλες και με την δική της συγκατάθεση τότε.

Ο Αγωγός ( μάλλον μελλοντικά οι Αγωγοί ) που είναι απαραίτητος για την
μεταφορά του φυσικού αερίου από την περιοχή εξόρυξης στον χώρο
κατανάλωσης περνάει αναγκαστικά από τον βορειοδυτικό ελλαδικό χώρο.
Αν κοιτάξουμε λιγάκι τον χάρτη της Χώρας μας βλέπουμε ότι αυτός είναι
η Θεσπρωτία, και βασικά ο στενός διάδρομος μεταξύ Παξών και Κέρκυρας.
Το κομμάτι Στεριάς σε αυτήν την Ευθεία είναι Βασικά τα παράλια της
Πέρδικας και μόνο.
Εδώ αρχίζει τώρα για μας που ζούμε σε αυτό το χωριό το πρόβλημα.

Για να είμαι ειλικρινείς αν όλα αυτά συνέβαιναν πρώτου 30 χρόνια δεν
θα είχα καμία απολύτως αντίρρηση μάλλον θα έλεγα να γίνει το
συντομότερο.
Τα πράγματα όμως σήμερα είναι τελείως διαφορετικά.
Το Χωριό μας αλλά και όλη η Ήπειρος εξαιτίας διαφόρων παραγόντων όπως
μορφολογία εδάφους άγονες ορεινές εκτάσεις αραιοκατοικημένες ασύμφορες
περιοχές επί δεκαετίες ήταν σκόπιμα στο περιθώριο της πολιτικής.
Αν και είχαν γίνει κατά καιρούς κάποιες προσπάθειες για αναβάθμιση της
περιοχής όπως η παραχώρηση καλλιεργησίμων εκτάσεων για προσέλευση
κάτοικων στην περιοχή δεν έτυχε όλα αυτά τα χρόνια καμιάς άλλης ιδικής
μεταχείρισης που ήταν τόσο αναγκαία. Όλη η Ήπειρος παράμενε με τον
εποικιστικό χαρακτήρα αφημένη στην τύχη της και βασίζονταν στον μόχθο
των κατοίκων και στην μετανάστευση.
Ορισμένα έργα που γίνονται Εγνατία Οδός Ιόνια Οδός Φυσικό Αέριο
επιτάσσονται από άλλες ποιο σημαντικές Ανάγκες από ότι αυτές των
κατοίκων ας μην γελιόμαστε.
Από τα μέσα του 80 άρχισαν οι εκάστοτε κυβερνήσεις να ενδιαφέρονται
για την περιοχή παρέχοντας ενισχύσεις στους Κατοίκους μέσα από τα
ευρωπαϊκά προγράμματα .
Σιγά σιγά αναπτύχθηκε στην περιοχή με την βοήθεια του εισαγόμενου
χρήματος από τους πολυπληθείς μετανάστες εξωτερικού και μη αφενός και
αφετέρου με τα επιδοτούμενα προγράμματα ο μαζικός τουρισμός ο οποίος
σήμερα αποτελεί την βασική πηγή εισοδήματος .
Οι προσδοκίες δίκαια ήταν και είναι ευοίωνες άσχετα αν οι βασικές
ενασχολήσεις των κατοίκων Γεωργία και κτηνοτροφία τι νουν προς
εξαφάνιση.
Μια καινούργια τάξη πραγμάτων κυριαρχεί πλέον στην περιοχή με όλα τα
θετικά και αρνητικά στοιχεία που επιφέρει πάντα μια τέτοια ραγδαία
αλλαγή.
Αντί της ορθής σκέψης και της συνδιαλλαγής επικρατεί ένα κλίμα
αντιπαράθεσης και εκφοβισμού ένα κλήμα οικολογικής παραφροσύνης και
εγωισμού με τυχοδιωκτικά στοιχεία.



Στην ουσία τα πράγματα είναι απλά .

Από την μια έχουμε τους κατοίκους της περιοχής που εξαρτώνται κατά
μεγάλο ποσοστό από τον τουρισμό και θέλουν δίκαια να συνεχίσουν αυτήν
την πορεία .
Από την άλλη έχουμε μια κερδοσκοπική επιχείρηση που προσπαθεί να
διεκπεραιώση το έργο όσο το δυνατόν ποιο οικονομικά.
Έχουμε όμως και άλλους δυο παράγοντες ο ένας είναι η μορφολογία του
εδάφους που επιτρέπει ως ποιο συμφέρουσα εκδοχή αυτήν που περνάει από
τα διοικητικά όρια της Πέρδικας.
Και ο άλλος είναι οι προβληματισμένοι πολίτες που πήραν την
πρωτοβουλία χωρίς καμιά υστεροβουλία για ενημέρωση του κόσμου.

Για ποιο λόγο είναι μια τέτοια μονάδα επιβλαβείς για την περιοχή ?

Αυτό νομίζω είναι το ποιο απλό και λίγο πολύ το έχουν καταλάβει όλοι,
μια τέτοια μονάδα δίπλα σε μια πολυσύχναστη τουριστική περιοχή βγάζει
μάτι , ποιος τουρίστας θα ήθελε να κάνει παραθέριση σε μια παραλία που
στα 1000 μέτρα το πολύ θα βλέπει νυχθημερόν καμινάδες να ξερνάνε τα
όποια καυσαέρια .
Εναλλακτικές λύσεις υπάρχουν στην περιοχή πολλές από τις οποίες δεν
υπάρχει οπτική επαφή οπότε και καμία αρνητική επίπτωση για τον
τουρισμό. Το ποιο λογικά για μένα θα ήταν να ενδιαφέρονταν η Εταιρεία
μαζί με τους άρχοντες της περιοχής να βρούνε την ποιο σωστή λύση και
για τις δυο πλευρές.
Δυστυχώς όμως το κλίμα της αδιαλλαξίας και υπέρ κινδυνολογίας δεν
αφήνει περιθώρια διαλλακτικής συζήτησης ,
οι Αρχαίοι υμών πρόγονοι έλεγαν : Άκουσον μεν πάταξον δε.

Τα επιχειρήματα για την περιβαλλοντολογική επιβάρυνση δηλητήρια
ηχορύπανση νεμεν εν γένει σωστά αλλά μονόπαντα τεκμηριωμένα.
Σε οποιοδήποτε σημείο και αν γίνει το εργοστάσιο ακόμα και έξω από τα
όρια του χωριού μας δεν κερδίζουμε τίποτα απολύτως , ο αέρας δεν
γνωρίζει από στροφές ανηφόρες κατηφόρες και απαγορευτικά σήματα 10
/15 χιλιόμετρα δεν είναι τίποτα σπουδαίο θα γίνεται αισθητός από
οπουδήποτε η μήπως δεν είναι έτσι ? όποιος αμφιβάλλει ας πάει μια
βόλτα προς την Ελευσίνα α ναι ξέχασα αυτοί που μένουν εκεί έχουν πάθει
ανοσία μακριά από το σπίτι μου και ας είναι στον γείτονα με άλλα
λάγια.

Πραγματικά δεν μπορώ να καταλάβω γιατί γίνεται τόσος Ντόρος ίσος δεν
φτάνει ως εκεί ο διανοητικός μου ορίζοντας.
Τα νέα από τα κουτσομπολιά στο χωριό λένε ότι μάλλον ορισμένοι
τυχοδιώκτες οσφρίζονται ευκαιρία αυτοπροβολής και ρόλο εθνοσωτήρα , σε
ολους αυτους εχω να πω όχι ρε μάγκες ο τόπος δεν έχει ανάγκη τέτοια
άτομα αν και αγράμματος από ανέχεια καταλαβαίνει πολλά.
Και σε αυτή την Θέση ένα μεγάλο μπράβο σε όσους ξεκίνησαν την
ενημέρωση και ενεργοποίηση των πολιτών της Πέρδικας άσχετα αν στην
πορεία σε ορισμένα σημεία λοξοδρόμησαν λιγάκι.
.
Όσο για την ΔΕΠΑ θα συνιστούσα να κάτσει να βρει κάποια λογική λύση
για όλους και ας επενδύσει και πέντε επιδοτούμενα Ευρώ παραπάνω σε
προβλεπόμενα από τους κανονισμούς του εργοδότη τους την Ευρωπαϊκή
Ένωση σε καταλυτικά Φίλτρα καθαρισμού και στην μόνωση για την
Ηχορύπανση ε το ποσοστά της μίζας θα είναι λιγότερο δεν θα πεινάσουν
όμως

Ξέρω για το κράξιμο και το θάψιμο που θα φάω αλλά βλέπεται αφενός δεν
ενδιαφέρομαι για τα όποια αξιώματα και αφετέρου έχω μάθει να εκφέρω
την άποψη μου σε θέματα που με αφορούν ζωτικά .
Ευχαριστώ όλους όσους είχαν την υπομονή και ευθιξία να διαβάσουν όλα
αυτά , είναι όχι καλά συναρμολογημένες Απόψεις χωρίς την αξίωση να
είναι σωστές και αποδέκτες από άλλους


Με Φιλικούς Χαιρετισμούς

Θεοφάνης Τζενέτογλου