Βραχίονας ή Μαρίνα στην Ηγουμενίτσα;
Πολύ μελάνι έχει χυθεί σχετικά με την μελλοντική εικόνα της Ηγουμενίτσας και τον αναπτυξιακό της προσανατολισμό.
Με λίγα λόγια αν το διοικητικό κέντρο του νομού, η πόλη και το λιμάνι της Ηγουμενίτσας πρέπει να αναπτύξουν παράλληλα με τις δραστηριότητες που χαρακτηρίζουν ήδη την πόλη και άλλες υποδομές που να αναδείξουν την περιοχή και ως τουριστικό προορισμό.
Θα ρωτήσετε τώρα είναι δυνατόν να διαμορφωθούν όλα σε μία γεωγραφική ενότητα όπως είναι η Ηγουμενίτσα, ή πρέπει να γίνει πρώτα η σχετική ιεράρχηση αναγκών σε επίπεδο νομού;
Μήπως είναι πολύ ισχυρή η έννοια της μικροκλίμακας στο νομό και θέλουμε παντού τα πάντα.
Ωστόσο κάποια πράγματα μπορούν να συνδυαστούν, ώστε η αναπτυξιακή πορεία ενός τόπου να μην είναι μονόδρομος προς μία κατεύθυνση.
Άλλωστε ένα φυσικό τοπίο όπως η παράκτια ζώνη της Ηγουμενίτσας μπορεί να συνδυάσει λιμενικές δραστηριότητες και ότι αυτές υποστηρικτικά ζητούν μέχρι και τουριστικές υπηρεσίες.
Ως γνωστών το λιμάνι της Ηγουμενίτσας έχει σχεδιαστεί και ως επιβατικό - τουριστικό και παράλληλα και ως λιμάνι μεταφορών σε συνδυασμό με την μελλοντική διαμόρφωση εμπορικού λιμανιού, εμπορευματικού κέντρου που όλο και πιο συχνά συζητείται.
Έχουν όμως γίνει κατά καιρούς ημερίδες και ειδικές εκδηλώσεις που έχουν κάνει λόγο πέρα από τις μεταφορές και τα logistics και για την περαιτέρω αξιοποίηση των τουριστικών δυνατοτήτων του λιμανιού Ηγουμενίτσας όπως λ.χ ο ελλιμενισμός κρουαζερόπλοιων και η διαμόρφωση μαρίνας στην Ηγουμενίτσα.
Το ζητούμενο όμως είναι στους σχεδιασμούς να βρεθεί τρόπος υλοποίησης ανάλογος των μεγαλόπνοων σχεδιασμών.
Κάπου εκεί αρχίζουν και τα δύσκολα.
Έτσι ενώ από τη μία το ΥΕΝ σε συνεργασία με τον ΟΛΗΓ προχωρούν στην ανάπτυξη ενός σχεδίου μαρίνων στη Θεσπρωτία, για την Ηγουμενίτσα φαίνεται σε πρώτη φάση να μην υπάρχει δυνατότητα υλοποίησης αφού αντί για μαρίνα σχεδιάζεται βραχίονας ελλιμενισμού σκαφών στη θέση που βρίσκεται σήμερα το λιμανάκι.
Που σκοντάφτει όμως το πράγμα και δεν προχωράμε σε κάτι μεγαλύτερο από την στιγμή που και ο Δήμος Ηγουμενίτσας στον αναπτυξιακό του σχεδιασμό, όπως συζητήθηκε στην πρόσφατη παρουσίαση του γενικού πολεοδομικού σχεδίου προβλέπει και αυτός με την σειρά του μαρίνα;
Μήπως ΟΛΗΓ και Δήμος δεν μπορούν να βρουν φόρμουλα συνεργασίας;
Μήπως για άλλη μια φορά διαφορετικές εκφράσεις κράτους δεν μπορούν να βγάλουν άκρη και αντί για το όφελος του τόπου γράφουν ζημιά;
Μήπως απαιτείται εκ νέου επανακαθορισμός της χερσαίας ζώνης που πλέον βρίσκεται στα χέρια του ελληνικού δημοσίου και άκρη δεν βγαίνει επιβεβαιώνοντας το θυμόσοφο πνεύμα του λαού μας «όπου μπλέκονται πολλές μαμές το παιδί βγαίνει κουτσό».
Κάπως έτσι μάλλον η Μαρίνα Ηγουμενίτσας μας βγαίνει βραχίονας ελλιμενισμού.Ζητήματα που χρίζουν σοβαρής αντιμετώπισης από το σύνολο των φορέων, γιατί ο σωστός και μελετημένος σχεδιασμός θα μας βάλει σε αντίστοιχη πορεία, ενώ ο λειψός σε νέες περιπέτειες όπως και σε παράλληλα αναζήτηση των κακώς κειμένων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου